Zawarte w dokumentacji rozwiązania obejmują następujące usprawnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami w celu osiągnięcia standardów Modelu Dostępnej Szkoły na poziomie podstawowym w Szkole Podstawowej nr 2 im. Marii Konopnickiej w Warcie w zakresach:
- 1. Standard dostępności dojścia do obiektów oświatowych:
Poszerzenie chodnika i wyrównanie, wymalowanie miejsca postojowego dla niepełnosprawnych, oraz oświetlenie ciągów pieszych
- 2. Standard dostępności wejść do budynków:
Zapewnienie dostępności wejścia zgodnego z MDS
- 3. Standard dostępności sal lekcyjnych:
Dostosowanie sali lekcyjnej polonistycznej do wymogów MDS
- 4. Standard dostępności sal rewalidacyjnych:
Zapewnienie kontrastu między płaszczyzną pionową a poziomą – malowanie sal rewalidacyjnych.
- 5. Standard dostępności biblioteki szkolnej:
Zapewnienie kontrastu między płaszczyzną pionową a poziomą – malowanie biblioteki.
- 6. Standard dostępności pomieszczeń sanitarnych:
Prace remontowe związane z przebudową łazienek celem spełnienie warunków MDS.
W listopadzie 2022r. zapoznano się z dokumentacją projektową budynku, przeanalizowano rynek projektowy, przygotowano dokumenty, opisano przedmiot zamówienia i przygotowano zapytanie ofertowe, gdzie wyłoniono projektanta, który opracowałdokumentację techniczno - projektowąna potrzeby dostosowania obszarów architektonicznych budynku szkoły w celu osiągnięcia dostępności dla osób z niepełnosprawnościami na poziomie podstawowym, dla zadań inwestycyjnych obejmujących roboty budowlane.
W lutym 2023 r. przygotowana została dokumentacja przetargowa na przedmiot zamówienia „Remont pomieszczeń oraz przebudowa węzłów sanitarnych
w budynku Zespołu Szkół Specjalnych w Warcie przy ul. 3-go Maja 29, 98-290 Warta na potrzeby dostosowania obszarów architektonicznych dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami w ramach projektu pn."Placówka dostępna dla uczniów z niepełnosprawnościami - Szkoła dla Wszystkich”. Zakres robót budowlanych obejmował:
- Poszerzenie chodnika i wyrównanie, wymalowanie miejsca postojowego dla niepełnosprawnych, oraz oświetlenie ciągów pieszych do wejścia głównego szkoły.
- Zapewnienie dostępności wejścia zgodnego z MDS; oznaczenie szklanych elementów drzwi pasami kontrastującymi
- Dostosowanie sali lekcyjnej polonistycznej do wymogów MDS, – wyburzenie przejścia, przesunięcie ściany, poszerzenie otworu drzwiowego, wymiana ościeżnic i drzwi, wyburzenie podestu, malowanie sali, remont podłogi.
- Zapewnienie kontrastu między płaszczyzną pionową a poziomą – malowanie sal rewalidacyjnych.
- Zapewnienie kontrastu między płaszczyzną pionową a poziomą
w bibliotece. - Wykonano remont sali do terapii Biofeedback.
- Prace remontowe związane z przebudową łazienek celem spełnienia warunków MDS; prace remontowe obejmowały: połączenie obecnej łazienki dla osób niepełnosprawnych z obecną toaletą dla personelu przez co zwiększyła się powierzchnia manewrowa i zmieściły się wszystkie niezbędne urządzenia spełniające kryteria łazienki dla osób niepełnosprawnych. W łazience dla chłopców wydzielono pomieszczenie i wyremontowano toaletę dla personelu.