Obszar architektoniczny

Zawarte w dokumentacji rozwiązania obejmują następujące usprawnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami w celu osiągnięcia standardów Modelu Dostępnej Szkoły na poziomie podstawowym w Szkole Podstawowej nr 2 im. Marii Konopnickiej w Warcie w zakresach:

  1. 1.    Standard dostępności dojścia do obiektów oświatowych:

Poszerzenie chodnika i wyrównanie, wymalowanie miejsca postojowego dla niepełnosprawnych, oraz oświetlenie ciągów pieszych

  1. 2.    Standard dostępności wejść do budynków:

Zapewnienie dostępności wejścia zgodnego z MDS

  1. 3.    Standard dostępności sal lekcyjnych:

Dostosowanie sali lekcyjnej polonistycznej do wymogów MDS

  1. 4.    Standard dostępności sal rewalidacyjnych:

Zapewnienie kontrastu między płaszczyzną pionową a poziomą – malowanie sal rewalidacyjnych.

  1. 5.    Standard dostępności biblioteki szkolnej:

Zapewnienie kontrastu między płaszczyzną pionową a poziomą – malowanie biblioteki.

  1. 6.    Standard dostępności pomieszczeń sanitarnych:

Prace remontowe związane z przebudową łazienek celem spełnienie warunków MDS.

 

W listopadzie 2022r. zapoznano się z dokumentacją projektową budynku, przeanalizowano rynek projektowy, przygotowano dokumenty, opisano przedmiot zamówienia i przygotowano zapytanie ofertowe, gdzie wyłoniono projektanta, który opracowałdokumentację techniczno - projektowąna potrzeby dostosowania obszarów architektonicznych budynku szkoły w celu osiągnięcia dostępności dla osób z niepełnosprawnościami na poziomie podstawowym, dla zadań inwestycyjnych obejmujących roboty budowlane.

W lutym 2023 r. przygotowana została dokumentacja przetargowa na przedmiot zamówienia „Remont pomieszczeń oraz przebudowa węzłów sanitarnych
w budynku Zespołu Szkół Specjalnych w Warcie przy ul. 3-go Maja 29, 98-290 Warta na potrzeby dostosowania obszarów architektonicznych dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami w ramach projektu pn."Placówka dostępna dla uczniów z niepełnosprawnościami - Szkoła dla Wszystkich”. Zakres robót budowlanych obejmował:

  • Poszerzenie chodnika i wyrównanie, wymalowanie miejsca postojowego dla niepełnosprawnych, oraz oświetlenie ciągów pieszych do wejścia głównego szkoły.
  • Zapewnienie dostępności wejścia zgodnego z MDS; oznaczenie szklanych elementów drzwi pasami kontrastującymi
  • Dostosowanie sali lekcyjnej polonistycznej do wymogów MDS, – wyburzenie przejścia, przesunięcie ściany, poszerzenie otworu drzwiowego, wymiana ościeżnic i drzwi, wyburzenie podestu, malowanie sali, remont podłogi.
  • Zapewnienie kontrastu między płaszczyzną pionową a poziomą – malowanie sal rewalidacyjnych.
  • Zapewnienie kontrastu między płaszczyzną pionową a poziomą
    w bibliotece.
  • Wykonano remont sali do terapii Biofeedback.
  • Prace remontowe związane z przebudową łazienek celem spełnienia warunków MDS; prace remontowe obejmowały: połączenie obecnej łazienki dla osób niepełnosprawnych z obecną toaletą dla personelu przez co zwiększyła się powierzchnia manewrowa i zmieściły się wszystkie niezbędne urządzenia spełniające kryteria łazienki dla  osób niepełnosprawnych. W łazience dla chłopców wydzielono pomieszczenie i wyremontowano toaletę  dla personelu.